"Låt den rätte komma in"

Jag vet vem du är.
Jag vet vad du är.
Men rädslan finns inte där.
Allt är mörkt och det enda jag ser är dina ljusa ögon.
Det enda jag känner är dina kalla händer som försiktigt smeker mina mjuka armar.
Din andedräkt mot min hals får mig att rysa.
När dina vassa tänder får min nacke att domna bort, rinner en tår på min röda kind.
Min mun söker efter skriket som aldrig kommer.
Tankarna sprider sig som ett virus i mitt huvud.
Är jag redo?
Vill jag verkligen det här?
Men det är försent.
Blodet rinner sakta ner för min högra axel.
Mina ben viker sig när jag känner smaken av ditt blod.
Som en död fågel faller jag ner på det kalla golvet.
Ljuset som jag ser i den svarta tunneln försvinner.
Jag vaknar upp efter det som skulle kunna vara en dröm.
Jag är nu bara en kropp utan själ och känslor.
Jag är nu död.


Av: Malin Söderback

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0